fredag 18. februar 2011

Bestemor hyller


Min samboers bestemor Esther, gikk bort for nesten 2 år siden. En helt enestående person, som elsket blomster og var som en klippe i familien.
Jeg likte henne fra første gang jeg møtte henne, og vi fikk raskt en god tone. Var det noe som jeg lurte på om hagestell eller andre ting, var det alltid hyggelig å prate med henne. 

Da Tanta til samboeren min i fjor skulle pusse opp kjelleren i huset etter Esther, ble noe av tapetet på badet med meg hjem. Jeg hadde en liten plan om at jeg skulle lage noe som minnet om henne og husets opprinnelige stand....

Dette ble altså resultatet. en "bestemor boks" hylle som jeg kan henge på veggen og sette små ting inni, eller bare se på tapetet og minnes. Må jo sies at tapetet er råstilig i seg selv, akkuratt som Esther.



 Har brukt hobby plater 18x80 cm som jeg saget i 20 cm biter, skrudd sammen, malt hvite og limt tapet i bunnen.



 Å siden jeg hadde flere slike hobbyplater og ikke mere tapet, måtte jeg kle den andre boksen med noe annet fint.

så nå er det bare å finne ut hvor mange hyller jeg trenger, for dette var skikkelig gøy å lage

Ha en kjempe god Fredags kveld, 
jeg skal ut i garasjen og lage flere hylle bokser :)

Klem fra Therese

2 kommentarer:

  1. Så mange fine og sterke ord om ne bestemor. Blei heilt rørt her ej satt. Men det stemme no. Umulig å ikkje bli glad i den dama når man traff ne. Ho gjorde nåke med folk. Å ho kunne so mykje, om ALT. Sa te ne fleire gonga at "sku ønske ej kunne vere som dej....du kan no liksom ALT du....So du er et av mine forbilde". Då berre smilte ho. Om ho trudde på det er ei anna sak. Var vel kanskje ikkje so flink å ta til deg det positive so blei sagt.

    Blei no dei lekre hyllene da. Du er no ganske so dyktige te å vere kreativ og lage mykje fint sjøl. Kanskje ej å du (evt. fleire) sku slått oss sammen, spleisa på ditta huset der det var sånn lys-støperi, å starte egen butikk kor vi laga og selge heimelaga ting??? Eller at vi laga ting på bestilling, f.eks. ting som ka minne om folk sine nærmaste? hehe!!! Viss det ikkje går bra me studia mine, so ska ej no seriøst vurdere nåke sånt ;)

    SvarSlett
  2. Tusen takk for fine ord:) må bare smile jeg :) Har tenkt den tanken selv, å start butikk av et slag, men er litt redd for hvordan det hadde gått økonomisk. Med hus, bil, mann og barn er jeg litt mer forsiktig med de derre penge spørsmålene :)

    SvarSlett