tirsdag 14. september 2010

tegning

Akt
Sunnmørsalper
Måne og vann
Pærer på et bord
Pastellkritt på kartong.

Desse laget jeg i lunsj pausene mine.
Bilde nr 3 fikk jeg solgt til en Polakk for 250kr. Han kom bort til meg å spurte på gebrokkent engelsk om hvor mye jeg skulle ha for det bilde. Jeg ble så paff at jeg fikk stotret frem på norsk-engelsk: ehhhh.... 250 kr?
Ok. sier han. I`ll come back after break with money.
Bildene henger på veggen med dobbel sidig matte-tape, så etter pausen kommer han og lirker det ned fra veggen å smiler i det han går ut.
jeg smiler fåret til min kolega å sier: jeg er en annerkjent kunstner, for nå har jeg solgt ett bilde. Vi spøker litt med det, før vi fortsetter å jobbe, men i mitt stille sinn, er jeg fryktelig kry. ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar