fredag 9. september 2011

pus

En lørdag For ca 5 uker siden oppdaget vi 5 kattunger i garasjen. Det viste seg at en nabo kattemor hadde fått kattunger oppe på "loftet" (desse bjelkene som hører til takstolene) Der lå det en bit med isolasjon, så kattemoren hadde sikkert funnet ut at dette var en fiin plass å føde på. Men en hadde ramlet utfor og ned på et arbeidsbord, så jeg laget til en kasse nede på gulvet slik at alle skulle ligge trygt.
  Desverre overlevde ikke alle kattungene. Dagen etter fant jeg 2 døde kattunger, dagen etter fant jeg 1 til og 3 uker senere var det en til som døde. triste greier, men slik er desverre livet av og til.
Her er mine to gutter i full sving med begravelse nummer 3





 Jeg tok inn kattemoren og den overlevende kattungen, så nå bor de her hos oss (kanskje permanent..)



"Pusemamma"

 lille pus
 

på forsiktige poter




Hans første "jakt" på min sønns blå sokk

Ha en pusete fin dag videre :)

4 kommentarer:

  1. Ah! Såååå søt ♥
    Akkurat slik pus eg villa hatt! :)

    Godt du tok omsorga for pusane ♥

    Klem frå naboen din :)

    SvarSlett
  2. takk for det nabo :) Han er kjempe søt, men litt redd når jeg skal kose med han. (må sikkert kose mer med han ;)

    SvarSlett
  3. ha ha....siste bildet, der han vise tydelig jakt-innstinkt minne mej om Leo når han oppdaga trusene mine inne på baderommet :P ha ha! Berre kor han fyk i været, for han trur det e noke skummelt noke.....haha.....

    So den døde den eine som levde under båtfestivalen? Off....so synd da! Men, bra at minst en overlevde da :) Såg kor kjærlig gutane var med den :) So forsiktig dei klappa den og la den forsiktig opp i kassa til pusemora :)

    Kjekt at dokke også he fått dokke katt :) Blir litt verre om vi skal være barnevakt no :P Leo e so fole sjalu av seg dersom andre enn han får oppmerksomhet....:P Men, koselig med pusa i heimen. Selskap i dei :)

    Funne navn?

    SvarSlett